Strength Training

strength training

Super sterk aanbod 😉 Full Body Krachttraining

Op drie dagen in de week Full Body Krachttraining, verzorgd door WoW Strength Training.

Elke maandag-, woensdag- en vrijdagochtend een sterke start van je dag. De Krachttraining is gericht op de grote ‘compound’ bewegingen zoals squats, deadlifts, benchpresses, barbell rows etc. Onder leiding van ervaren trainers leer je de bewegingen technisch perfect uitvoeren en word je sterk als nooit tevoren. Een goede aanvulling op een Leven Lang Fit.

Full Body Krachttraining bij World of Weights

Vanaf heden, op drie ochtenden in de week, trainen we gericht op het sterker maken van het hele lichaam. Daarvoor krijg je training onder begeleiding van een ervaren krachttrainer. Elke maandag, woensdag en vrijdag in de ochtend een Full Body trainingsuur waar jij echt sterker van wordt. 

Van 7:00-8:00 uur, de beste start van je dag!

We gebruiken de ‘compound’ bewegingen. Geen geïsoleerde spiergroepen, maar ketens van spiergroepen. Door de intensieve aanpak komt er veel groeihormoon in je lijf vrij en dat zorgt juist na je training voor optimaal herstel. Het is heel bewust dat we maximaal 3 trainingen per week hebben. Als je echt sterker wilt worden, heb je na je training ook voldoende rust en herstel nodig. Vandaar dat je om de dag een training hebt en dat je in het weekend vrij bent. Deze rust tussen de trainingen is misschien nog wel belangrijker dan de trainingen zelf, in ieder geval als je kijkt naar waar jij sterker van wordt. Dit is niet in de gym, maar na je training bij voldoende rust en goede voeding.

Kom meedoen. Je wordt sterker, gezonder en gaat je lekkerder in je lijf voelen. Het is bewezen dat mensen die aan krachttraining doen:

  • scherper, helderder en alerter zijn, door de hele dag heen;
  • een sterkere botstructuur hebben;
  • een betere doorbloeding kennen;
  • een lagere rusthartslag hebben (je hart is ook een spier);
  • meer rust en kalmte ervaren in hun dagelijks leven.

 

Krachttraining zou een vast onderdeel van je leven moeten zijn, in welke vorm dan ook.

Voor wie:

Voor eenieder, jong en oud, man of vrouw, de voordelen van krachttraining gelden voor iedereen!

Beoefen jij een andere sport en zoek je ondersteuning voor je kracht? Dan is dit de ideale plek voor jou. Maar ook voor diegene die krachttraining als hun basistraining willen inzetten ben je hier op de juiste plek. Overleg met de trainer/coach voor de juiste aanpassingen van het standaard programma om het maximale uit je training te halen.

Kun je geen 3x per week? Ook met 2x of 1x per week maak je al vorderingen. Zeker als je daarnaast ook andere trainingen hebt. Inzetten op het consequent verbeteren van de kracht is belangrijk om beter te presteren, maar ook om beter te herstellen. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat gerichte krachttraining, op basis van full-compound-movements, blessure preventief werkt.

Maak je lijf sterk, krijg meer/sterkere spieren en minder vet. Train voor een gezonde, fitte en vitale levensstijl, bij WoW Strenght-Training.

Informeer naar de mogelijkheden en tarieven, contact@worldofweights.nl.

 

Full Body Krachttraining bij World of Weights Strenght-Training, kom meedoen!

Nogmaals, uit onderzoek blijkt keer op keer dat krachttraining van groot belang is voor een Lang Leven Fit omdat het zorgt voor:

  • Behoud en/of uitbouw van spierdikte en spiermassa;
    • spiermassa is van cruciaal belang; spieren houden het lijf jong;
  • Behoud en/of versterking van mobiliteit;
    • mobiliteit is van groot belang voor alle dagelijkse taken;
  • Behoud van een sterk skelet;
    • een sterk skelet is van belang voor weerstand tegen breuk en andere kwetsuren;
  • Behoud van een sterk hart;
    • ons hart is een spier, deze trainen we door in te spannen; krachttraining blijkt daarvoor het meest effectief.


Uit onderzoek weten we ook dat deze vorm van krachttraining een sterke aanvulling is op elke willekeurige andere sporttraining die jij doet. We willen je graag de mogelijkheid bieden kennis te maken. 

Daarom hebben we een sterk aanbod!

Heb je interesse en wil je graag kennismaken met deze vorm van krachtopbouw? Meld je hier aan voor een gratis proefles. Snel structureel werken aan je krachtopbouw. Puur omdat dit gezond is en een sterke aanvulling heeft op jouw andere trainingen.

 

Veelgestelde vragen

Dat is niet de focus maar het kan wel. Je gaat merken dat je sterker wordt, je gaat merken dat je strakker in je vel komt te zitten en je gaat je stukken fitter voelen. De training is echter niet gericht op absolute spiergroei, zoals dat bij bodybuilding wel de bedoeling is. Bij deze vorm van krachttraining worden spieren dichter en sterker, maar gaan niet direct heel groot worden. Het blijft in proportie van je lijf. Wel zul je meer spier-definitie krijgen omdat je vaak minder vet op je lijf krijgt met deze vorm van training. Zeker in combinatie met gezond eten. Dus.. je hoeft niet bang te zijn dat je er als een bodybuilder uit gaat zien. 

Gewone sportkleding is prima om mee te starten. We hebben in het begin nog geen speciale schoenen nodig. Soms kiezen we ervoor om op blote voeten of sokken te liften. We willen namelijk goed contact met de vloer hebben. Het kan op termijn helpen schoenen te dragen met een stevige zool. Vaak zijn loopschoenen te zacht. De demping die voor hardlopen juist fijn kan zijn willen we bij de Strength training juist niet. Het is goed om eerst te starten en na verloop van tijd te kijken wat er bij jou past. Aanschaffen van spullen kan altijd nog. Kom eerst meedoen!